مطالعه و تحقیق در مورد ماهی کپور پرورشی

با گفتن به دانش آموزان شروع کنید که شما (یا کسی که می شناسید) با یک موقعیت گیج کننده مواجه شده اید و می خواهید با آنها در میان بگذارید.

متوجه شده اید که نوع ماهی زبرا باله بلند که هنگام ماهیگیری می گیرید تغییر کرده است.

برای سال‌ها شما گل آبی، گاومیش دهان گنده، و باس (یا ماهی محلی دیگر) را صید می‌کردید، اما اخیراً تنها چیزی که صید می‌کنید گونه‌های کپور آسیایی هستند.

این آخرین باری که به ماهیگیری رفتید، متوجه علامتی (بالا) شدید که به طور خاص به ماهی کپور پرورشی آسیایی اشاره می کند.

از دانش آموزان بخواهید که علامت هشدار را بخوانند و بپرسند که بر اساس پیام علامت در مورد کپور آسیایی چه استنباط می کنند.

راهنمایی: دانش‌آموزان ممکن است فکر کنند که ماهی در خطر انقراض است و از منطقه برای کمک به بازگشت جمعیت استفاده می‌شود.

برخی دیگر ممکن است فکر کنند که این ماهی برای آب مضر است و این علامت باعث می شود مردم به طور تصادفی آنها را در اطراف پخش نکنند.

در این زمان، اجازه دهید همه ایده‌ها بدون قضاوت به اشتراک گذاشته شوند، زیرا بعداً اطلاعات بیشتری در مورد ماهی قزل آلا دریایی پیدا خواهند کرد.

همچنین می‌توانید از این فعالیت به‌عنوان یک ارزیابی تکوینی برای یادداشت توانایی دانش‌آموزان در استنتاج معنا از متون و تصاویر استفاده کنید، زیرا این علامت هیچ دلیلی برای اطاعت افراد از هشدار نمی‌دهد.

پس از اینکه دانش‌آموز برخی از استنباط‌های خود را به اشتراک گذاشت، از آن‌ها بخواهید به‌طور جداگانه ایده‌هایی در مورد آنچه ممکن است در دریاچه‌ای که در آن ماهیگیری می‌کردید در جریان باشد، بنویسند.

در مرحله بعد، از دانش آموزان بخواهید ایده های خود را در مورد ماهی زینتی گیاه خوار با یک شریک شانه به اشتراک بگذارند و مقایسه کنند.

به دانش‌آموزان بگویید که اگر آن‌ها را دوست دارند یا با آن‌ها موافق هستند، می‌توانند هر ایده‌ای را که شریکشان به اشتراک گذاشته است به فهرست‌های خودشان اضافه کنند.

به این نکته اشاره کنید که در علم، فرآیند به اشتراک گذاشتن ایده‌ها بخش بسیار مهمی از پی بردن به چرایی یا چگونگی وقوع چیزی است.

  • منابع:
    1. ?Why do we only seem to catch carp
  • تبلیغات: 
    1. راز موفقیت بوعلی سینا در چه بود
    2. با روشهای حرفه ای در کمترین زمان پولدار شوید
    3. مرد کچلی با خوردن عسل پر مو شد
    4. خرسی که با خوردن عسل تبدیل به گربه شد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.