زنی با زغال دینام پژو 405 موهای خود را مشکی پر کلاغی کرد

این کاملاً شگفت‌آور است که چقدر تجهیزاتی که اکنون روی خودروها یافت می‌شوند برق را قطع می‌کنند. جایی که زمانی تسمه‌ها انرژی گرانبهایی را از میل لنگ موتور برای کارکردن چندین قطعه جانبی مصرف می‌کردند، سازندگانی مانند مرسدس اکنون به دنبال استفاده از بسته‌های باتری بزرگ‌تر برای «برق» کردن بیشتر لوازم جانبی هستند.

زغال دینام پژو 405 که معمولاً در کنار بلوک موتور براکت قرار دارد، با یک قرقره شروع می شود که از طریق یک تسمه مارپیچ همزمان با چرخش میل لنگ حرکت می کند، بنابراین مقدار کمی از انرژی انگلی از خروجی احتراق داخلی موتور خارج می شود. بنابراین این اتصال تسمه ای انرژی چرخشی مکانیکی مورد نیاز برای شروع تبدیل به برق را به زغال دینام می دهد.

زغال دینام

در شروع به کار کردن زغال دینام همانطور که قرقره می چرخد، یک شفت ورودی را نیز به داخل محفظه زغال دینام پژو 405 می چرخاند که به نوبه خود یک روتور را می چرخاند. این روتور اساساً یک آهنربای دوار است و در محفظه‌ای قرار دارد که توسط استاتور احاطه شده است.

مجموعه‌ای از سیم‌پیچ‌ها که به دور یک هسته آهنی پیچیده شده است که برای هدایت الکتریسیته استفاده می‌شود. با چرخش روتور، قطب های مثبت و منفی آهنربا یک میدان مغناطیسی ایجاد می کنند که نسبت به سیم پیچ های استاتور نیز می چرخد و یک ولتاژ AC (جریان متناوب) ایجاد می کند.

برای جلوگیری از بارگیری بیش از حد باتری توسط یک منبع ولتاژ ثابت هنگام رانندگی، از یک تنظیم کننده ولتاژ استفاده می شود. این رگولاتور می تواند جریان جریان را از طریق سیم پیچ های استاتور تغییر دهد تا میزان دقیق الکتریسیته مورد نیاز برای شارژ باتری تولید شود. اگر تولید ولتاژ بیش از حد بالا باشد، تنظیم کننده به سادگی جریان عبوری از استاتور را کاهش می دهد و سیستم تغذیه الکتریکی را در تعادل نگه می دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.