مصرف لوبیا چیتی جدید توسط بازیکن معروف موجب مثبت شدن تست دوپینگ وی شد

یک بررسی منتشر شده توسط مجله انجمن پزشکی کانادا نشان داد که گنجاندن لوبیا در رژیم غذایی به کاهش کلسترول LDL (همچنین کلسترول “بد” نامیده می شود) کمک می کند.

یک مطالعه مروری متفاوت نشان داد که افزایش مصرف لوبیا چیتی جدید می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت کمک کند تا کنترل طولانی‌مدت قند خون را در رژیم غذایی خود بهبود بخشند.

یک مطالعه در سال 2013 شواهدی منتشر کرد که فلاونول، یکی از آنتی اکسیدان‌های موجود در لوبیا، می تواند بروز دیابت نوع 2 را کاهش دهد. مطالعه دیگری که در سال 2014 منتشر شد، اشاره می کند که محتوای فیبر موجود در لوبیا همچنین به حفظ سطح قند خون سالم کمک می کند.

لوبیا

یک مطالعه مروری بزرگ (شامل 1.75 میلیون نفر) به این نتیجه رسید که مصرف بالای فیبر غذایی با نرخ مرگ و میر پایین تر و به طور خاص مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی مرتبط است.

لوبیا چیتی حبوباتی مانند بادام زمینی و سویا، دو مورد از هشت غذای آلرژی زا هستند. حساسیت به بادام زمینی یا سویا لزوماً به این معنی نیست که به سایر حبوبات و بالعکس حساسیت دارید، اما باید احتیاط کنید. اگر مشکوک هستید که به لوبیا چیتی یا هر نوع حبوبات حساسیت دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا تشخیص مناسب را دریافت کنید.

ترکیباتی که در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد می کنند معمولاً به عنوان “ضد مغذی” نامیده می شوند. همه گیاهان حاوی این ترکیبات هستند که تنها زمانی که در مقادیر بسیار زیاد مصرف شوند تأثیر می گذارند. تأثیرات در مقادیری که احتمالاً در لوبیا چیتی مصرف می کنید ناچیز است.

علاوه بر این، حتی اگر برخی از مصرف کنندگان نگران مواد ضد مغذی در غلات و حبوبات هستند، با خیساندن و پختن مناسب لوبیا، این مواد به میزان زیادی کاهش می یابد. بنابراین، تا زمانی که شرایطی دارید که ممکن است تحت تأثیر این ترکیبات باشد (مانند کم خونی ناشی از فقر آهن)، نباید بیش از حد نگران آنها باشید. به علاوه، پختن لوبیا در واقع فعالیت آنتی اکسیدانی و غلظت آنها را افزایش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.