پزشکان انجیر خشک و لاغری را بهترین راه برای فرار از جراحی لیپوساکشن معرفی کردند

به طوری که انواع انجیر، چه تازه و چه خشک، حاوی دو نوع فیبر «محلول و نامحلول» است، زیرا فیبر محلول در کاهش وزن، کنترل اشتها، کاهش قند خون و کاهش سطح کلسترول نقش اساسی دارد.

در حالی که فیبر نامحلول نقش مهمی در کاهش وزن، کنترل اشتها، کاهش قند خون و کاهش سطح کلسترول دارد. در مدفوع محلول است و عملکرد روده را بهبود می بخشد.سه عدد انجیر کوچک تقریباً 5 گرم فیبر به ما می دهد و نصف فنجان انجیر خشک تقریباً 7.3 گرم فیبر دارد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم انجیر خشک و لاغری ارتباط زیادی با یکدیگر دارند زیرا حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی و آنتی اکسیدان است که در مبارزه با عفونت ها و بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان بسیار مهم است.یکی از معروف ترین آنتی اکسیدان ها فلاونوئیدها هستند.تحقیقات نقش آن را در پیشگیری از سرطان ریه و سرطان روده بزرگ ثابت کرده است.

انجیر خشک

کلسیم مهم ترین ماده معدنی در ساختار استخوان، رشد، محافظت و پیشگیری از پوکی استخوان است، انجیر حاوی مقدار زیادی کلسیم نسبت به سایر میوه ها است. و یک وعده انجیر خشک می تواند تقریباً 12 درصد نیاز روزانه ما به کلسیم را برطرف کند.

اگر از کم خونی، کم خونی یا کمبود آهن در بدن رنج می برید، انجیر تازه یا خشک ممکن است به شما در رفع نیاز آهن کمک کند.نصف فنجان انجیر خشک حاوی 1.5 میلی گرم آهن است. آهن برای بدن اهمیت زیادی دارد زیرا در ساخت گلبول های قرمز خون نقش دارد که به انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن کمک می کند.

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که غنی بودن انجیر در معدنی منگنز با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (ARMD) که علت اصلی کاهش بینایی در افراد مسن است، به محافظت از چشم ها کمک می کند.

زیرا هر سه عدد انجیر بزرگ حاوی تقریباً 0.25 میلی گرم منگنز. علاوه بر این، بدن به منگنز برای کمک به فعال کردن برخی پروتئین ها و آنزیم های ضروری برای بسیاری از واکنش های حیاتی که در بدن رخ می دهد، وابسته است. منگنز همچنین نقش مهمی در ساخت و رشد استخوان ها دارد.

انجیر حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که یک ماده معدنی مهم برای سلول‌های بدن و حفظ تعادل مایعات در آن است و به ویژه برای حمایت از عملکرد سلول‌های ماهیچه‌ای و ایجاد انقباض و آرامش آن‌ها مهم است. همچنین برای عملکرد فیبرهای عضلانی که قلب و روده را تشکیل می دهند، مهم است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.