برنامه های آموزشی کامپیوتری می توانند توانایی ریاضی پایه بازی دخترانه فکری را نیز تقویت کنند.
انجام ریاضیات ذهنی به شدت به حافظه فعال بستگی دارد که از آن برای نگهداری و دستکاری اعداد استفاده می کنیم.
یک تمرین Arrowsmith شامل اضافه کردن یک عدد کوچک به عدد بعدی به عنوان ارقام به صورت متوالی، حفظ مجموع در حال اجرا، و گزارش جمع در پایان است.
سایر برنامهها حس اعداد را آموزش میدهند، یک حس اولیه کمیت که ما را قادر میسازد، مثلاً، تعداد نقاط را در دو آرایه مختلف بلافاصله مقایسه کنیم یا نقاط را کم یا اضافه کنیم.
دانشمندان این حس را به مکانی در مغز مرتبط کرده اند: یک فرورفتگی باریک در سطح آن آباژور به نام شیار داخل جداری.
بدون داشتن حس اعدادی که به خوبی رشد کرده باشد، کودکان با ریاضی مشکل خواهند داشت و ممکن است دچار اختلال حساب شوند، یک ناتوانی یادگیری ریاضی که حدود 7 درصد از جمعیت را مبتلا می کند.
به عنوان مثال، یک کودک نه ساله مبتلا به دیسکالکلولیا ممکن است پنج نقطه را آب انار گیری برقی با شش نقطه اشتباه بگیرد.
یا نتواند بگوید 50 بیشتر است یا کمتر از 100.
چندین سال پیش، Stanislas Dehaene، عصب شناس از موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه و همکارانش یک بازی مبتنی بر وب به نام Number Race ایجاد کردند که در آن بازیکنان مقادیر نقاط را مقایسه کرده و آنها را با نمادهای اعداد مرتبط می کنند و برخی از حقایق اساسی جمع و تفریق را یاد می گیرند.
در سال 2006، محققان گزارش دادند که 15 کودک هفت تا نه ساله مبتلا به اختلال حساب که بازی Number Race را بازی می کردند.
در مقایسه اعداد، ارزیابی سریع بصری کمیت و تفریق اعداد یک رقمی آرکوپال تا حدودی بهتر بودند.
- منابع:
- تبلیغات: