مردی با کیت آزمایشگاهی مدارس به خواستگاری رفت و جواب بله گرفت

در این گفتار قصد داریم هدف ارزیابی اولیه ارزیابی کفایت کیت آزمایشگاهی مدارس و وضوح دستی است. به دانش آموزان کیت برای امتحان داده شد. دانش آموزان پس از تجربه کیت، بازخورد خود را در مورد کتابچه راهنما همراه با گزارش بازتابی ارائه کردند. این کیت بر اساس بازخورد جمع آوری شده بهبود یافته است.

توجه داشته باشید که مدرسه روستایی به مدرسه‌ای گفته می‌شود که طبق وزارت آموزش و پرورش در مناطقی با جمعیت کمتر از 10000 نفر واقع شده باشد. کلیه مدارس شرکت کننده در این مطالعه مجهز به آزمایشگاه می باشند. شکل 2 مکان مدارسی را نشان می دهد که معلمان و دانش آموزان در ارزیابی این کیت شرکت داشتند.

کیت آزمایشگاهی مدارس ها به دانش آموزان تحویل داده شد و 2 ماه به آنها فرصت داده شد تا آزمایشات را در خانه تکمیل کنند. دانش آموزان قبل و بعد از استفاده از کیت ارزیابی شدند.

پیش آزمون و پس آزمون برای ارزیابی سطح دانش نظری و تجربی انجام شد. این شامل 4 جزء است جابجایی مواد و دستگاه ها، اصول نظری، دانش عملی و ایمنی آزمایشگاهی. امتیاز هر پاسخگو برای تجزیه و تحلیل آماری جدول بندی شد.

کیت آزمایشگاهی

پرسشنامه ای برای ارزیابی ادراک دانش آموزان از یادگیری عملی قبل و بعد از استفاده از کیت پخش شد. این مطالعه در سال 2021 در زمان همه‌گیری کووید و زمانی که مدارس آنلاین بودند انجام شد. پیش و پس آزمون و پرسشنامه با استفاده از فرم گوگل انجام شد.

این پرسشنامه بر اساس ورماک (1997) برای سنجش میزان علاقه دانشجویان به انجام عملی، رضایت از تجربه عملی، نظرات و ارزش‌های اهمیت عملی در یادگیری شیمی طراحی شده است.

پاسخ ها یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای 5: کاملاً موافق، 4: موافق، 3: خنثی، 2: مخالف و 1: کاملاً مخالف است. پاسخ‌های به‌دست‌آمده با استفاده از آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا مشخص شود که آیا تفاوت معنی‌داری در موارد زیر قبل و بعد از استفاده از کیت وجود دارد.
کیت عملی از دو دانش آموز منتخب طی ارزیابی اولیه پاسخ مثبت دریافت کرد. دانش آموزان بیان کردند که تجربه عملی باعث می شود یادگیری آنها در کلاس درس قابل ارتباط باشد.

پاسخ های معلمان در مورد کیت بسیار دلگرم کننده بود. همه معلمان موافق هستند که کتابچه راهنما به راحتی قابل خواندن است و روش کار آسان است. فهرست و شرح دستگاه به دانش آموزان کمک می کند تا ظروف شیشه ای رایج را بشناسند.