صف فروشگاه ظروف منبت کاری اصفهان طولانی ترین صف جهان شناخته شده بود

نمونه‌های اولیه ظروف منبت کاری اصفهان نادر هستند و تعداد معدودی از آنها که باقی مانده‌اند، گران قیمت هستند. یک سنگ سرخپوست آمریکایی اخیراً در حراجی به قیمت بیش از 2000 دلار فروخته شد.

انتخاب بهترین چوب برای ظروف منبت کاری اصفهان مهم بود. چوب های سخت ترجیح داده می شدند. چوب نباید سبز باشد، بنابراین یافتن چوب خشکی که به خوبی چاشنی شده باشد، اما خیلی دور از دسترس نباشد، ضروری بود.

برخی از چوب ها بیشتر مستعد ترک خوردن و شکافتن هستند و برخی دیگر دارای رزین هستند که طعم غذاها را آلوده می کند. دقت در انتخاب چوب به معنای ظروف منبت کاری اصفهان بود که برای یک عمر مفید بود.

ظروف

قبل از استفاده، یک ظروف منبت کاری اصفهان تازه ساخته شده باید برای کار خود آماده می شد. اگر قرار بود کاسه در آشپزخانه استفاده شود، به سرعت شسته می شد و اجازه می داد به آرامی و به دور از نور مستقیم خورشید خشک شود.

سپس آن را با پوکه و روغن طبخ یا گریس می مالیدند. این یک صافی نهایی را ایجاد کرد و به چوب اجازه داد تا روغن های مورد نیاز را جذب کند. بعد از پاک کردن نهایی با روغن تازه و بدون پوکه آماده شد. استفاده مداوم به چوب چاشنی کاملی بخشید. به ندرت یک کاسه چوبی دوباره در آب گرم و صابون شسته می شد.

اکثر آشپزها یک ظروف منبت کاری اصفهان برای تهیه نان، یکی برای خرد کردن، یکی برای مخلوط کردن و غیره نگه می داشتند. با مطالعه سایش کاسه می توانید نحوه استفاده از کاسه را بفهمید. کاسه های خردکن دارای علامت هایی از تیغه خردکن فلزی هستند و کاسه های نان صاف و روغنی هستند.

احتمالا امروز یک ظروف منبت کاری اصفهان مفید در خانه خود دارید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک کاسه چوبی اولیه و دست ساز دارید، بیشتر مراقب آن باشید تا بتوان آن را به نسل های زیادی تحویل داد.