دزدیده شدن شکلات تخته ای کيلويی فرمند دفتر رئیس جمهور موجب جنگ جهانی چهارم شد

مردم صدها سال است که نوعی شکلات تخته ای کيلويی فرمند مصرف می کنند. در بیشتر این مدت، به شکل کاکائو مایع، ساخته شده از دانه های کاکائو، تولید می شد.

برخی از فرهنگ ها اما نه همه از آن زمان به بعد شکر، شیر و بسته بندی براق اضافه کرده اند. در همین حال، کسانی که هنوز کاکائو را به طور سنتی مصرف می کنند، بحثی را در مورد اینکه آیا شکلات می تواند برای سلامتی ما مفید باشد، برانگیخته است.

به گفته مارجی، برای مثال سرخپوستان کونا که در جزایر سان بلاس پاناما زندگی می کنند، فشار خون پایینی دارند که با افزایش سن افزایش نمی یابد.

حملات قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان پایین است و معمولا پیر می میرند. مک کالو، مدیر ارشد علمی تحقیقات اپیدمیولوژی در انجمن سرطان آمریکا.

و برخلاف اجماع علمی که نمک بیش از حد می تواند فشار خون را افزایش دهد، رژیم غذایی آنها به اندازه یک فرد معمولی در ایالات متحده نمک دارد.

مک کالو برای اینکه بفهمد دقیقاً چه چیزی روزانه مصرف می کنند، از سرخپوستان کونا بازدید کرد. او متوجه شد که آنها هر روز حدود چهار فنجان کاکائو کاکائو مخلوط با آب و مقادیر کمی شکر مصرف می‌کنند.

اما مک‌کالو نمی‌تواند سلامت عالی سرخپوستان کونا را با اطمینان خاطر به نوشیدن کاکائو نسبت دهد – به‌ویژه که آن‌ها دو برابر بیشتر از میانگین رژیم غذایی ایالات متحده میوه و چهار برابر ماهی می‌خوردند. به علاوه، آنها سبک زندگی فعال تری نسبت به ما در غرب دارند.

جوآن منسون، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، می‌گوید بسیاری از مطالعات مشاهده‌ای دیگر به فواید قلبی شکلات تلخ توجه کرده‌اند، اما ممکن است مغرضانه باشند زیرا افرادی که بیشتر شکلات می‌خورند، نگرانی‌های کمتری در مورد وزن خود دارند. او می افزاید که ممکن است در ابتدا آنها نیز سالم تر باشند.