با ماساژ دادن کشمش سبز فله به شکم چربی های خود را آب کنید

کشمش سبز فله یک منبع غنی از فروکتولیگوساکاریدها، به ویژه فروکتان ها است که اثر پری بیوتیکی بر تعدیل میکروبیوتای روده نشان می دهد.

به عنوان مثال، ویجایاباهو و همکاران یک مطالعه آزمایشی تغذیه انجام داد که در آن داوطلبان به مدت چهارده روز سه بار در روز کشمش خشک شده را مصرف کردند.

تجزیه و تحلیل نمونه های مدفوع نشان داد که ترکیب کلی میکروبیوتا به طور قابل توجهی تغییر نکرده است، اگرچه گنجاندن کشمش منجر به افزایش قابل توجهی در گونه های هدف شده، به ویژه Faecalibacterium prausnitzii، Bacteroidetes sp.، و Ruminococcus sp.، که دارای پتانسیل ایجاد مزایای سلامتی هستند، شد.

به همین ترتیب، رژیم های غذایی غنی از فیبر با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، یبوست، دیابت، سرطان روده بزرگ و چاقی همراه بوده است.

کشمش

محتوای فیبر موجود در میوه های خشک به همراه مواد شیمیایی گیاهی مانند اسیدهای فنولیک، در کاهش پاسخ گلیسمی نقش دارند.

دستورالعمل هایی که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا افراد مستعد ارائه می شود، شامل رژیم غذایی با بار گلیسمی پایین است.

کشمش دارای شاخص گلیسمی متوسط به پایین است و می تواند مکانیسم های مرتبط با سطح انسولین، فشار خون و کنترل سیری را تحریک کند.

ویگویلیوک و همکاران یک کارآزمایی با تغذیه حاد تصادفی را برای ارزیابی اثر میوه‌های خشک از جمله کشمش و سلطان‌ها بر قند خون پس از غذا انجام داد که به موجب آن کاهش در پاسخ گلیسمی پیشنهاد شد.

در حالی که کشمش GI 54.7 را نشان داد در مطالعه دیگری، زو و همکاران همچنین کشمش را در میان سایر میوه های خشک به عنوان جایگزینی برای غذاهای پر کربوهیدرات (مانند نان سفید) برای بررسی غلظت گلوکز خون گنجاند.

این مطالعه نشان داد که مقدار متوسط فروکتوز در میوه‌های خشک می‌تواند افزایش بیش از حد گلوکز خون را کاهش دهد و تأثیر مثبتی بر کنترل قند خون پس از غذا بگذارد، بدون اینکه کل کربوهیدرات دریافتی را تغییر دهد.