با ریختن روغن زیتون فرابکر اویلا روی برف بک بستنی خوش طعم داشته باشید

روغن های اسیدی و تقطیر اسیدهای چرب محصولات جانبی صنعت پالایش روغن زیتون فرابکر اویلا هستند که سرشار از اسیدهای چرب آزاد هستند.

استفاده از آنها به عنوان مواد تشکیل دهنده خوراک راهی برای ارزش گذاری آنها به منظور افزایش پایداری زنجیره غذایی است. با این حال، تفاوت در پارامترهای تولیدی حیوانات هنگام استفاده از آنها گزارش شده است.

هدف از این مطالعه توصیف آنها و شناسایی منابع تنوع آنها است. نتایج تنوع بالایی را در ترکیب آنها نشان داده است که هم تحت تأثیر منشاء گیاهی نفت خام و هم نوع فرآیند پالایش است.

بنابراین، کنترل تحلیلی و استانداردسازی این محصولات جانبی برای تضمین کیفیت استاندارد که ارزش آنها را به عنوان مواد تشکیل دهنده خوراک افزایش می دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

روغن

قابل توجه است، تقریباً همه نمونه‌ها مقادیری ترکیبی بالاتر از حد توصیه شده توسط برخی دستورالعمل‌های چربی خوراک را نشان دادند، که نشان می‌دهد تولید این محصولات جانبی باید استاندارد و بهبود یابد و برخی از آستانه‌ها احتمالاً باید تجدید نظر شوند.
روغنهای اسیدی (AO) و تقطیرهای اسیدهای چرب (FAD) محصولات فرعی پالایش روغن غنی از اسیدهای چرب آزاد هستند. هدف از این مطالعه شناسایی آنها و شناسایی منابع تنوع آنها است تا بتوان آنها را برای بهبود استفاده از آنها به عنوان مواد تشکیل دهنده خوراک استاندارد کرد. نمونه‌ها (92=n) از بازار اسپانیا جمع‌آوری شد و مقدار MIU (مجموع رطوبت، ناخالصی‌های نامحلول و مواد غیر صابونی)، کلاس‌های لیپید، ترکیب اسیدهای چرب و محتوای توکل آنالیز شد.

ترکیب آنها حتی بین دسته های تولید کننده یکسان بسیار متغیر بود. از آنجایی که FAD از مرحله تقطیر سرچشمه می‌گیرد، مقادیر اسید چرب آزاد بالاتری را نشان می‌دهد (82.5 در مقابل 57.0 گرم در 100 گرم، مقادیر متوسط)، در حالی که AO نسبت‌های بالاتری از رطوبت، پلیمرها، تری، دی و مونوآسیل‌گلیسرول‌ها را حفظ می‌کند.

به طور کلی، مقدار MIU در AO بالاتر بود (2.60-18.50 گرم در 100 گرم در AO در مقابل 0.63-10.44 گرم در 100 گرم در FAD)، با بیشتر محتویات ناخالصی های نامحلول بالاتر از موارد موجود در دستورالعمل ها بود.

ترکیب توکل و اسید چرب تحت تأثیر منشاء گیاهی نفت خام بود. مقادیر انرژی رژیم غذایی محاسبه شده، به طور کلی، برای AO بالاتر بود و زمانی که ضریب تصحیح MIU اعمال شد، کاهش یافت. کنترل تحلیلی و استانداردسازی این محصولات جانبی برای ارزش گذاری مجدد آنها به عنوان مواد تشکیل دهنده خوراک از اهمیت بالایی برخوردار است.