اولین محموله پیاز پفکی را ناصرالدین شاه قاجار به ایران آورد

برای پخت یک پیاز پفکی ابتدا باید پیاز را به صورت حلقه ای به ضخامت 1/2 تا 1 اینچ برش دهید. حلقه ها را با روغن زیتون.روغن زیتون روی حلقه های پیاز بریزید.

در یک کاسه متوسط آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. حلقه های روغنی را یکی یکی در مخلوط آرد بریزید و روی آن را بپوشانید. روی توری سیمی قرار دهید. حلقه های پیاز را با آرد و بکینگ پودر آغشته کنید.

برای درست کردن خمیر، تخم مرغ و شیر را به مخلوط آرد اضافه کنید. تخم مرغ و شیر را با آرد و خمیر حلقه ای بیکینگ پودر در یک کاسه مخلوط کنید. آرد سوخاری را در یک کاسه متوسط جداگانه قرار دهید.

پیاز

حلقه های آردپاشی شده را یکی یکی در خمیر آغشته کنید و آنها را کاملاً بپوشانید. اجازه دهید مقدار اضافی آن چکه کند، اما مراقب باشید تمام خمیر خود را از دست ندهید. بلافاصله حلقه کوبیده شده را در خرده های نان لایروبی کنید. چند بار هم بزنید و بچرخانید تا خوب پوشش داده شود. روی توری سیمی قرار دهید و با بقیه حلقه ها ادامه دهید.

روغن نباتی را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا تا دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. ممکن است لازم باشد وقتی دما روی دماسنج آب نباتی به 350 درجه فارنهایت رسید حرارت را کمی کاهش دهید تا از داغ شدن آن جلوگیری کنید.

پیازها را داخل روغن داغ بریزید، شلوغ نکنید. حدود 2 دقیقه صبر کنید تا لبه های قابل رویت شروع به قهوه ای شدن طلایی کنند. برگردانید و 2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که طلایی رنگ شود بپزید. پیاز سرخ شده در ماهیتابه حلقه شود. روی حوله کاغذی آبکش کنید. حلقه های پیاز سرخ شده را روی دستمال کاغذی بگذارید.

آیا می توانم حلقه های پیاز خانگی را فریز کنم؟ بله، می توانید حلقه های پیاز سرخ شده خود را فریز کنید. برای انجام این کار، حلقه‌های پیاز کاملاً خنک شده را در یک کیسه زیپ‌دار بزرگ قرار دهید و هوای اضافی را به بیرون فشار دهید. حالا شما پیاز پفکی دارید و تا 3 ماه فریز کنید.